KADIN...

    Ben bir kadınım. Kadın nasıl olmalı? Erkekler daha çok kafa yormuyor mu buna? .Kadın şöyle olmalı, kadın böyle olmalı. Kadın erkek eşit değildir diyen  bir kesim, feministliği düşmanlık gibi görürken; bir kesimse kadın erkek eşittir der .Evet fıtratımız farklı özelliklerimiz farklı ama hepimiz insanız insan olarak eşit değil miyiz? Nihayetinde haklarımız eşit olmalı.. 

           Aslında çok psikolog, din adamı, yazarı takibimde okuyorum, izliyorum ,takip ediyorum, gözlemliyorum .Bazı psikologlar kadını erkekleştirdik güçlü görüneceksin, diye diye roller karıştı diyor. Belki bir miktar haklılar. Bazı mutasıplara göreyse, kadın sadece itiaat edip; her şeyi kabulenip ,köşesine çekilmeli peki bunun dengesi nerede?

              Özellikle pembeyle yazdım kadını feminem renk olduğu için. İş yerimde de ofis malzemelerim pembedir. Feminem renk olduğu için neyse, asıl konumuza geri dönelim. Duygu Asena çok sevdiğim yazardır. Ona göre erkek oyuncaklarıyla da oynanmalı kız çocukları en sevdiği renk pembe olmasa da olur. Peki denge ne kadar önemli işte burada duralım denge çok önemli...

           Denge her konu da çok önemli. Hayataki her konu da dengemiz şaştı mı ,her şey şaşıyor.Duygu Asena feminist bir yazar ve feminizmi kadın erkek eşitliği olarak görüyor.Kadının özgürlüğünü savuurken, özgür olduğum halde neden mutsuzum der kitabın da sığınacak liman aradığını söyler; Aslında her konu da olduğu gibi herşeyi uçlarda yaşayınca olmuyor bazı konular da korunmaya ihtiyacımız olmayabilir Özgür olabiliriz, okuyabiliriz ,gelişebiriz, üretebiliriz.. Eve tıkanıp ittiat etmeyi kadını köleleştirmeyi nasıl uç nokta buluyorsam; fıtratımıza çok aykırı çok uçlarda yaşayıp, mutsuzluğa hapsolmayı, yalnızlaşmayı da çok uç nokta buluyorum.Ama bu demek değil ki tokatı kabul edeceksin, ihaneti ,sadakatsizliği, saygısızlığı ,ilgisizliği ,sevgisizliği kabullenceksin ittiap edip boyun eğeceksin hayır demeyi sınırları iyi bilmeli ve dengeyi iyi sağlamalı denge çok önemli.

      


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Memur olmadan önce neysem yine oyum asla değişti tarzı eleştirilerinkabıl etmiyorum.